Österlen again!

Från västkusten, ahead Österlen tog vi ett gott stopp i Åhus för en underbar och groteskt stor glass på Glassbåten. Efter en nattlig visit på Yngsjö Gästgiveri och med inslag av bilinbrott, passerar vi Brösarps backar och österlen uppenbarar sig. Äntligen!

Veckan i Simris gick fort. Några stranddagar på underbara Sandhammaren, en dag i Ystad pga bilåtgärder vände snabbt till en dag med shopping och fotografering av gamla fina hus. det blev också ett otal stopp i antikaffärer och läckra inredningsbutiker. Och se där, ett &-tecken kom i min ägo! Ha-begäret stirrar en i vitögat när man gå in sådana här affärer. Shabby chic-things o andra coola saker. Tänk vad såld man kan bli. Kronovalls Slott besökte vi också denna sommar, de hade en visning av Iskällaren som vi gick med på. Vi slukade varsin Stieg Larsson-bok o försökte helt enkelt ha semester. Simrishamn, bara en km från oss är en ganska mysig sommarstad.  'Hemma' på gården huserade ett kattgäng varav 5 kattungar från två kullar. Sååå söta såklart. Och tonfisk fick de av oss såklart.

      




Vi fick ta med en kattunge hem,om vi ville. Phu, så kan man ju inte säga till en sådan som mig, f-n vad jag fick stålsätta mig. Hade jag gett vika, hade Frasse till vänster legat risigt till. Men den frihet dessa katter hade där på den österlenska slätten, kan inte jag erbjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0