Apropå felhörda låttexter...

 

...och boken Är det saltmannen? eller webben saltmannen.se. kommer jag osäkt att tänka på felsägningar antingen jag själv eller mina vänner uttryckt. Ord som antingen har tolkats fel, precis som i sånger eller om man läst dem fel, lagt betoningen fel. Det kan ju bli 'hur' konstigt som helst.

En av mina favoriter
Efter att ha hört ljudet av den svenskdubbade och förvisso tecknade Robin Hood-videon 3538 ggr var en väninna helt övertygad om att man mitt i filmen utbryter: - Kör, kör mot körmotskogen.....!

Eller när jag tidigt 70-tal handlar på Åhlens underklädesavdelning och möter upp pojkvännen ståendes bland strumpbyxorshyllan med en fundersam uppsyn. En diskret röst väser fram frågan : Vad f-n betyder *grennkill*? Ahh, sa jag o undrade om han drev med mig .Du menar grenkil, alltså en kil i grenen på strumpbyxan?

Eller den sötaste: När min son vid 7 års ålder toktröttnat på en jämnårig tjej i poolen på Mallis kom han upp till oss vid solstolarna och sa irriterat: - va jobbig hon är, hon kommer efter mig hela tiden och säger något om jos????? Vi kunde knappt hålla oss från gapskrattet, flickan i fråga var ju så himla sugen på att få låna hans flytleksak, vad hon verkligen sa var : - Is it yours?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0