Dagens plus och minus

Jag säger nej, jag vill verkligen inte stötta nissarna bakom den nu högaktuella och ytterst tveksamma fildelningssajten. Idag är jag upprörd, kan inte släppa tankarna på artikeln i dagens DN där dessa personers *meritlista* visas. Den ena är värre än den andra......vilken etik och moral....vilka gökar...lägger upp en domän till en pedofilsajt och sedan stoltsera med att det är viktigare att användaren ska få vara anonym, medverkan i främlingsfientliga organisationer...ja listan kan göras längre men behöver jag fortsätta?
Och sedan ska vi inte prata om attityden innan rättegången på presskonferensen in söndags. Nä, här är det läge att få utbrista: väx upp, kamma er, skaffa ett riktigt jobb OCH betala skatt!

Till något annat:
Det är ju Fredag, kan räcka så men dessutom så har jag ju en ny grymt snygg soffa och ett nytt och grymt snyggt bokskåp. Katten klöser än så länge inte på soffan, det är också mycket positivt. [ hon är neddrogad med en myntaråtta i tyg. Ja, alla ni kattägare vet vad jag talar om.] Det finns lite rosevins-rester i köket, med lite snacks kan det ju rent av bli en liten happening framför Let´s dance ikväll. Då får man sig garanterat ett skratt och det lever man ju länger av sägs det plus att det är antioxidanter i vin... hmmmm...min fredagskväll kommer mao att förlänga mitt liv några minuter till. Och det är väl verkligen något positivt. Tycker jag i all fall.

fredag, fredag, fredag, freeedaag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0