Sicilien

Ja. ni tänker rätt, det var fantatiskt skönt så klart. Och lite annorlunda. Vi bodde på ett hotell dit inga taxibilar fick/ville åka till. Tolka det hur ni vill. Läget på anläggningen var kanon men vi ville se mer än de 27 hektar som hotellområdet var på-sagt och gjort vi hyrde en bil. Trafiken var hysterisk, inte en bil var buckelfri så längt ögat kunde nå. Undrar hur ofta de kollar sina bromsar? De användes flitigt kan jag säga. I dagarna tre åkte vi både väster och öster om Palermo och var också så en dag i Palermo. Hjälp-vilken alarmerande stad, småskitig med vansinnig trafik. men jag fann min favoritunderklädesaffär, så jag återhämtade mig. När vi for på en den ena vägen efter den andra upp och ner i detta bergiga och vackra landskap sågs ofta små bränder. Och med tanke på 30-35 graders värme per dag och torra marker så funderade man ju över om man skulle slå larm eller så. Bläddrade lite förstött i guideboken om Sicilien och kunde då läsa att:  "Bänder är tyvärr vanliga på Sicilien. Vissa är naturkatastrofer, några rena olyckshändelser men de flesta är mordbränder." ALLVARLIGT?!
Vi badade i havet, allt stod i full blom, till och med bergen grönskade och det vara vackert stjärnklart varje kväll. Många lisor för själen denna vecka. Ciao, ciao.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0