Service i sommarvärmen

Humor! Så himla förvirrat när de olika världarna möts. Alltså jag och mannen som representerar Fordverkstaden. 50 årig kvinna som förvisso äger en bil men för den sakens skull inte har koll på vad  stor, mellan-. och standardservice har för skillnader. Mannen in andra ändan, svarar uttröttat med långa pauser efter varje ny fråga.
- Vad ingår i den stora servicen då?
- Nja, tändstift och så där...
- Och vad mer? Är det alla alternativ som står på mitt förra servicepapper, som inte kryssades i förra gången?
- Njaee, vilket papper har du?

Okej, när det var utrett och klart, så kommer min nästa fundering:

- Vad ingår mer än tändstift då?
- En massa filter o så där..
- Ingår byta av kamrem i någon service och när ska det göras? Jag har olika uppgifter på det i serviceboken.
- Nä.....
- Nähä, ok. Jag frågar vidare.....
-  Min bil är tio år och den är aldrig bytt, vad säger du? (Ledande fråga)
- Jaaaa, du bör nog byta den, vet du. När gjorde du 6000-mila då?
- Jag hade bilen hos er 05, då hade den nästan gått 6000 mil, så det var väl då? Du har ju papprena hos dig. Du kanske kan slå upp det i datorn?
- Nä, vi har inget på datorn. Då får jag leta fram alla papper..... 
- Så ni lägger inte in alla protokoll på datorn för resp. bil?
- Nä? Vad är ditt regnr?
- .......
- Okej, säger mansrösten men då gjordes en 8000-mila.
- ?????? Jag fattar noll. Okej.

Så här höll det på , fram och tillbaka. Det är väl bara att lämna in bilen, betala med ett leende och inte ens förska reda ut vad som ska bytas ut när och hoppas att allt väsentligt byts ut och håller .-)


Kommentarer
Postat av: Nina

Vem var det du snackade med? Roy eller Roger? :-)

2009-07-01 @ 18:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0